Ettevõtte juhtimise juures on täiesti tavaline olukord, kus nähakse, et midagi võiks olla paremini, aga ei ole päris selge, kust pihta hakata…
Tuginedes meie varasemale kogemusele saan öelda, et paljud head arendusprotsessid saavadki just alguse ühest küsimusest, tundest või tähelepanekust. Ei ole nii, et kohe hüppab valmis lahenduskäik pähe, vaid hoopis tekib tahe ja soov liikuda paremuse suunas.
Sageli on koolitus just see tööriist, mis aitab käivitada muutust. Hästi valitud koolitus annab uusi teadmisi. Meie koolitused on praktilised, eluliste näidete ja aruteludega, mida viivad läbi kogenud koolitajad. Selline lähendamine võimaldab õpitu kohe ja päriselt töösse rakendada, mis loob koolitusele pikaajalise väärtuse.
Samas ei pruugi iga olukord vajada koolitust, mõnikord võib peituda lahendus ka mujal:
Näiteks võib esmapilgul tunduda, et meeskond vajaks ajajuhtimise koolitust, sest asjad järjest kuhjuvad. Tegelik kitsaskoht võib olla hoopis töökoormuse jaotuses. Kui ühe inimese töökoormus on ebamõistlikult suur, ei lahenda olukorda ka parim koolitus. Lahendus võib aga peituda hoopis assistendi või mõne muu toetava teenuse kaasamises.
Mõni teine kord on juht silmitsi kõigi kohustulike asjadega, mis ühel ettevõttel olema peab. Ühe hea näitena võib tuua riskianalüüsi. See on aga teema, mille võib rahulikult delegeerida – meil on olemas partnerid, kes aitavad selle professionaalselt ära teha ja juhil jääb rohkem aega keskenduda teistele tegevustele.
Vahel võib hoopis silma paista, et koostöö meeskonnas ei kulge sujuvalt, samas ei paista kusagilt ka otsest konflikti. Selle puhul võiks kaaluda lähenemist hoopis läbi tiimicoachingu või supervisiooni. Need lahendused aitavad seada püsti turvalise ruumi, kus koos saab koos harjutada, kuulata ja nähtavaks teha, kuidas meeskond tegelikult toimib.
Kui tekib tunne, et töötajaid võiks rohkem motiveerida, saame pakkuda näiteks sisukaid õpiampse, töötubasid või hommikusi inspiratsioonikohtumisi – kõike seda, mis aitab tiimil korraks “hingata” ja uuesti hoogu võtta.
Oluline on mõista, et klient ei pea meie poole pöördudes teadma täpset lahendust ega omama valmis koolituspealkirja. Piisab kui on siht või tunne, et midagi võiks muutuda. Hea koostöö algabki sageli sellest, et võtame aja, kaardistame hetkeolukorra ja paneme koos paika, kuhu on soov liikuda.
Mõnikord on lahenduseks koolitus. Mõnikord midagi muud. Sageli, parimate tulemuste nimel, on see nende kahe kombinatsioon. Meie roll on aidata seada kompass ja leida õiged inimesed ning sobivad tegevused, mis toetavad kliendi teekonda.
Koolitame südamega, suuname tarkusega!
—
Liisi Asi
Tarkusekompass OÜ arendusjuht
