Kestus: 32 akadeemilist tundi, millest 12 akadeemilist tundi on iseseisev töö.
Sihtrühm: koolitus sobib alustavatele ja ka juba tegutsevatele koolitajatele, sisekoolitajatele, treeneritele, kes soovivad teadlikult, süsteemselt ja professionaalselt kujundada täiskasvanute õpikogemusi.
Asukoht: online.
Toimumise aeg: 25.02.26; 04.03.26; 11.03.26; 18.03.26; 25.03.26 ajavahemikus 10:30-14:00 (sisaldab poole tunnist pausi algusega kell 12:00).
Koolituse keel: eesti keel.
Koolituse hind osaleja kohta on 465 eurot + KM
Koolituse läbimise eelduseks on:
- koolitusel osalenu on sooritanud praktilised ülesanded ja võtnud osa aktiivselt koolituspäevadest;
- õppija on saanud oma iseseisvatele töödele koolitajalt positiivse hinnangu.
Koolituse eesmärk
Koolituse eesmärk on arendada alustavate ja tegutsevate koolitajate andragoogilisi pädevusi, et nad suudaksid kavandada ja läbi viia täiskasvanud õppijat arvestavaid, motiveerivaid ja praktilisi koolitusprogramme. Koolituse vältel omandab osaleja süsteemsed teadmised täiskasvanute õppimise põhimõtetest, kogemusõppe ja reflektiivse õppimise rakendamisest, õppemeetodite teadlikust valikust ning grupiprotsesside ja õpikeskkonna juhtimisest. Koolitus toetab täiskasvanute koolitaja kutsestandardi kompetentside kujunemist.
Koolituse kirjeldus
„Koolitaja baasoskuste kompass“ on koolitus alustavatele ja tegutsevatele koolitajatele, kes soovivad omandada tugeva aluse täiskasvanute koolitamise põhimõtetes. Koolitus keskendub andragoogikale, täiskasvanud õppija vajadustele ja motivatsioonile, kogemusõppele, reflektiivsele õppele, õppijakesksele koolituse disainile, aktiivõppe meetoditele ning tõhusa ja turvalise õpikeskkonna loomisele.
Koolitus koosneb neljast kohtumisest (iga kohtumine kestab 4 akadeemilist tundi) ja praktilisest viiendast kohtumisest, kus koolitusel osalejad kannavad ette oma lühikoolitused ja kõikidele annab grupp tagasisidet vastavalt koolitusel õpitule. Koolitus viiakse läbi 100% veebis reaalajas interaktiivse õppevormina.
Iga kohtumine keskendub konkreetsetele teemadele – alates täiskasvanud õppija eripäradest ja motivatsioonist kuni kogemusõppe ja refleksioonini ning lõpetades koolituse kavandamise, koolitaja rolli ja grupiprotsessidega. Õpe on praktiline ja kaasav, rõhuasetusega aktiivõppe meetoditel, aruteludel ning isikliku kogemuse analüüsil, et osalejad saaksid õpitut kohe rakendada.
Koolitusel käsitletavad teemad:
- Täiskasvanud õppija eripära ja andragoogilised põhimõtted
- Õppimise motivatsioon täiskasvanueas (sisemine ja väline motivatsioon)
- Õppijate kogemuste väärtustamine ja kaasamine õppeprotsessi
- Kogemusõppe põhimõtted ja Kolbi õpitsükkel
- Reflektiivne ja transformatiivne õppimine (Mezirow jt)
- Õpiväljundipõhine koolituse kavandamine
- Aktiivsed ja kaasavad õppemeetodid täiskasvanute koolituses
- Veebikeskkonna eripärad ja digivahendite kasutamine õppes
- Grupiprotsessid ja rühmadünaamika koolitusel
- Koolitaja rollid
- Turvalise ja toetava õpi- ja sotsiaalse keskkonna kujundamine
- Hindamisviisid täiskasvanute õppes (sh refleksioon, kaaslase tagasiside)
- Täiskasvanute koolitaja kutsestandardi kompetentsid
- Koolitaja enesereflektsioon ja professionaalne kasv
Õpiväljundid
Pärast koolituse läbimist osaleja:
- Analüüsib täiskasvanute õppimise põhimõtteid ja arvestab neid koolituse kavandamisel.
- Selgitab välja täiskasvanud õppija motivatsiooniallikaid ning oskab rakendada õppijakeskseid võtteid sisemise motivatsiooni toetamiseks.
- Rakendab Kolbi kogemusõppe tsüklit praktiliste õppetegevuste loomisel ja oskab juhtida õppijate refleksiooni Mezirow’ põhimõtetest lähtudes.
- Kavandab tervikliku koolitusplaani, mis sisaldab selgeid õpiväljundeid, sobivaid aktiivõppe meetodeid, arusaadavat struktuuri ja realistlikku ajakava.
- Juhib õppegruppi, kasutades teadlikult grupiprotsesside juhtimise võtteid ning luues turvalist ja toetavat õpikeskkonda nii veebis kui kontaktõppes.
- Reflekteerib oma koolitajapraktikat, analüüsib oma tugevusi ja arengukohti ning kasutab refleksiooni ja tagasisidet enesearengu tööriistana.
Metoodika
Koolitus toimub 100% veebikeskkonnas, kasutades interaktiivseid töövahendeid. Õppeprotsess hõlmab loengulisi sissevaateid, aktiivõppe harjutusi, arutelusid, rühmatöid, juhtumianalüüse, refleksiooniringe ja iseseisvat projekttööd. Iga kohtumine sisaldab:
- sissejuhatust ja kogemuste jagamist,
- teoreetilist osa koos refleksiooniga,
- praktilisi harjutusi.
Iseseisev töö võimaldab süvendada õpitut ning hakata rakendama oma praktikas – näiteks kavandi loomine, refleksioonipäevik või õppematerjali disain. Hindamine toimub kujundavalt: koolitusel osaleja esitab oma reflektsioonipäeviku, koostab ja esitab täiendkoolituse õppekava, lühikoolituse ettevalmistus, ettekandmine ja analüüs.
Koolitaja: Maarja Ojassalu

Maarja Ojassalu on täiskasvanute koolitaja, kellel on üle 10 aasta kogemust koolituste, õppekorralduse ja õiguskaitsevaldkonnas. Tal on magistrikraad andragoogikas Tallinna Ülikoolist ning ta on töötanud Sisekaitseakadeemias õppekorralduse spetsialisti ja õppejõuna ning Tallinna Vanglas ja Politsei- ja Piirivalveametis erinevatel ametikohtadel. Maarja on tegutsenud koolitusjuhina, korraldanud mitmesuguseid koolitusi ja juhtinud projekte, sealhulgas vastutanud õppekavade arenduse ja koolitajate töö korralduse eest. Ta annab aktiivselt tunde kriminoloogia ja projektijuhtimise teemadel keskkooliõpilastele. Viimastel aastatel on ta täiendanud end ka virtuaalassistendi erialal ja rahvusvahelistel IT- ja andmeanalüüsi koolitustel (sh Coursera Work in Tech programm). Ta tegeleb teemadega, mis ühendavad ajajuhtimise, digivahendite kasutamise ja sotsiaalse konteksti. Maarja koolituste fookuses on selge ülesehitus, osalejate kogemuste kaasamine ja praktiline rakendusvõimalus.
Koolitusele registreerumiseks täida palun ära allolev vorm!
