Avalik esinemine

Koolituse sisu ja fookus 

  • Kuulaja kaasamine 
  • Video etüüd. Esinemine koos kolleegidega 
  • Vastuseisu ja ajaraiskamise ennetamise võtted. Kõnetamise, kaasamise võimalused 
  • Eeldamise asemel küsimine. Küsimise võimalused online- ja saaliesinemisel 
  • Arvestamine ootamatustega – alguse planeerimine ja harjutamine 
  • Võtted ja tehnikad, mis tagavad tähelepanu ja kontakti. Kokkulepete tegemine 
  • Eelinfo, tagasiside hankimise meetodid kuulajatelt – töövormid ja head küsimused 
  • Enesepositsioneerimine füüsilises ja verbaalses mõttes. Hoiak, aktiivsus, avatus, reageerimisvõima, koostöösoovi väljendamine. 
  • Mitmekesi esinemine. Tööjaotus. Vastastikune modereerimine, kollegiaalsus 
  • “Ja sõna saab…” 
  • Koolitaja 2-minutiline näidisesinemine “kõverpeeglis”, kus on nii palju vigu kui võimalik. Ülesanne on vigu märgata 
  • Osaleja enesetutvustus 
  • Isiklik kogemus läbimõeldud, heast esitlusest. Ideed, võtted edasiseks 
  • Lihtsad harjutused esinemisärevuse ületamiseks, kiireks ärkamiseks, kõne- ja hingamisaparaadi soojenduseks. 
  • Olulised komponendid, mis võimendavad või nullivad sõnumi:  
  • Kuulajate kõnetamine 
  • Struktuuri olemasolu 
  • Väljenduslikkus 
  • Keelekasutus 
  • Terminoloogia 
  • Hääle kasutamine 
  • Kehakeel 
  • Ajas püsimine 
  • Märkmete kasutamine 
  • Rõhkude seadmine 
  • Vorm ja sisu. Üks roll korraga. Mis on meie töös kohane formaat, mis toetab sisu. 
  • Visualiseerimine 
  • Paarisharjutus  
  • Visualiseerimise tööriistad 
  • Lugude konstrueerimine 
  • Visualiseerimise lihtsad võimalused kasutamiseks kohe 
  • Ühe tööalase päris esitluse harjutamine 
  • Minu sõnum ja kuidas ma seda avan – struktuur, kordused, argumentatsioon 
  • Lugu, visuaal, metafoor, võrdlus, kujund – võimendame sõnumit ja seome emotsioone 
  • Väidete esitamine  
  • Mis tundub sundimatu ja spontaanne ning mis on eeltöö selle taga? 
  • Kõneleja tempo, intonatsioon, źestid, kehakeel, mitteverbaalsed märgid 
  • Tehnilised vahendid ja nende kombinatsioon 
  • Struktuur ja improvisatsioon 
  • Improviseerimisharjutus 
  • Ootamatu, ette valmistamata teema 
  • Enesekindluse tõus tänu omandatud võtetele 
  • Toimetulek vahelerääkijatega. Enesekehtestamine 
  • Harjutame reageerimist tagasisidele. Igasugusele tagasisidele 
  • Tehnilised võtted harjutamiseks, et suudaksime ka esinemise ärevuses neid kasutada, et mitte kaotada kontrolli auditooriumi üle. 
  • Esineja enesekehtestamise tööriistad. Mina sõnumid. Küsimused. Valikute pakkumine. Kehakeel 
  • Plaan B 
  • Muutunud olukord, osalejad, teema 
  • Tehnika tõrgub, kaasas on valed slaidid või ei saa neid kasutada 
  • Ootamatult siseneb hr… ja ärevus kasvab… 
  • Esitluse aeg lühenes, pikenes, muutus 

Õpiväljundid, mille osaleja saavutab: 

  • Suudab kaasata kuulajaid. 
  • Valdab esinemistehnikaid. 
  • Tuleb toime esinemisärevusega. 
  • Oskab ennast kehtestada. 
  • Kasutab efektiivselt mitteverbaalseid suhtlusvahendeid. 
  • Oskab visualiseerida oma sõnumit. 
  • On valmis ootamatusteks ja improviseerimiseks. 
Scroll to Top