Koolituse sisu ja fookus
- Kuulaja kaasamine
- Video etüüd. Esinemine koos kolleegidega
- Vastuseisu ja ajaraiskamise ennetamise võtted. Kõnetamise, kaasamise võimalused
- Eeldamise asemel küsimine. Küsimise võimalused online- ja saaliesinemisel
- Arvestamine ootamatustega – alguse planeerimine ja harjutamine
- Võtted ja tehnikad, mis tagavad tähelepanu ja kontakti. Kokkulepete tegemine
- Eelinfo, tagasiside hankimise meetodid kuulajatelt – töövormid ja head küsimused
- Enesepositsioneerimine füüsilises ja verbaalses mõttes. Hoiak, aktiivsus, avatus, reageerimisvõima, koostöösoovi väljendamine.
- Mitmekesi esinemine. Tööjaotus. Vastastikune modereerimine, kollegiaalsus
- “Ja sõna saab…”
- Koolitaja 2-minutiline näidisesinemine “kõverpeeglis”, kus on nii palju vigu kui võimalik. Ülesanne on vigu märgata
- Osaleja enesetutvustus
- Isiklik kogemus läbimõeldud, heast esitlusest. Ideed, võtted edasiseks
- Lihtsad harjutused esinemisärevuse ületamiseks, kiireks ärkamiseks, kõne- ja hingamisaparaadi soojenduseks.
- Olulised komponendid, mis võimendavad või nullivad sõnumi:
- Kuulajate kõnetamine
- Struktuuri olemasolu
- Väljenduslikkus
- Keelekasutus
- Terminoloogia
- Hääle kasutamine
- Kehakeel
- Ajas püsimine
- Märkmete kasutamine
- Rõhkude seadmine
- Vorm ja sisu. Üks roll korraga. Mis on meie töös kohane formaat, mis toetab sisu.
- Visualiseerimine
- Paarisharjutus
- Visualiseerimise tööriistad
- Lugude konstrueerimine
- Visualiseerimise lihtsad võimalused kasutamiseks kohe
- Ühe tööalase päris esitluse harjutamine
- Minu sõnum ja kuidas ma seda avan – struktuur, kordused, argumentatsioon
- Lugu, visuaal, metafoor, võrdlus, kujund – võimendame sõnumit ja seome emotsioone
- Väidete esitamine
- Mis tundub sundimatu ja spontaanne ning mis on eeltöö selle taga?
- Kõneleja tempo, intonatsioon, źestid, kehakeel, mitteverbaalsed märgid
- Tehnilised vahendid ja nende kombinatsioon
- Struktuur ja improvisatsioon
- Improviseerimisharjutus
- Ootamatu, ette valmistamata teema
- Enesekindluse tõus tänu omandatud võtetele
- Toimetulek vahelerääkijatega. Enesekehtestamine
- Harjutame reageerimist tagasisidele. Igasugusele tagasisidele
- Tehnilised võtted harjutamiseks, et suudaksime ka esinemise ärevuses neid kasutada, et mitte kaotada kontrolli auditooriumi üle.
- Esineja enesekehtestamise tööriistad. Mina sõnumid. Küsimused. Valikute pakkumine. Kehakeel
- Plaan B
- Muutunud olukord, osalejad, teema
- Tehnika tõrgub, kaasas on valed slaidid või ei saa neid kasutada
- Ootamatult siseneb hr… ja ärevus kasvab…
- Esitluse aeg lühenes, pikenes, muutus
Õpiväljundid, mille osaleja saavutab:
- Suudab kaasata kuulajaid.
- Valdab esinemistehnikaid.
- Tuleb toime esinemisärevusega.
- Oskab ennast kehtestada.
- Kasutab efektiivselt mitteverbaalseid suhtlusvahendeid.
- Oskab visualiseerida oma sõnumit.
- On valmis ootamatusteks ja improviseerimiseks.