Skip to content

Juhtide arenguprogramm (3-päevane)

Koolituse sisu ja fookus:

Inimeste juhtimine. Eestvedamine – 1. päev

  • Start
    • Paaristöö, kus keskendutakse tugevustele
    • Usaldus kui meeskonna vundament
  • Koostöökultuur. Kokkulepped
    • Kas inimesed on ratsionaalsed?
    • Kuidas juhina oskuslikult kõnetada oma inimeste emotsionaalset, ratsionaalset mõtlemist, ennetada konflikte ja „teie-meie“ suhtumist
    • Mille osas saab ja peab tegema kokkuleppeid?
    • Kirjalik ajurünnak. Reeglite ehk töökokkulepete genereerimine
  • Juri rollid. Juhi 20:80
    • Juhi tähtsaim roll ehk juhi 20:80. Kui juht saaks teha ainult ühte asja, siis mis see oleks? Mis toob enim tulemust ja mis/kes võib ära raisata 80% ajast?
    • Rolliootused ja kuidas tegelikult sünnivad head lahendused
    • 1 roll korraga – rollikonflikt
    • Tänapäevane juhtimine – mis on muutunud? Uued generatsioonid
    • Kogeme, kuidas eesmärgid modifitseeruvad juba 2 minuti jooksul. Juhi roll organisatsiooni väärtuste ja eesmärkide viimisel inimesteni
    • Mis pani pingutama? Kaasaegsed uuringud motivatsioonist
    • Koostöö dünaamika – tormamise ehk kaose etapp uues olukorras, muutustes
    • Kasulikud küsimused, et aidata edasi oma inimesi
    • Tulemuste tõlgendamine. Motivatsiooni hoidmine ka siis, kui ei läinud hästi
    • Missugune juht olen ma ise? Missugune on motiveeriv eestvedamine
    • Staarid meeskonnas
    • Mida me parandasime ehk raiskamise allikad – kuhu kaob meie aeg?
    • Pideva parendamise ja kohanemise kultuur – ainus ellujäämise tagatis
  • Erinevad käitumiskalduvused – erinev juhtimisvestlus
    • Miks argumendid, mis veenavad mind, on teise inimese jaoks tühised?
    • Igal oma „firma“ küsimus. Kuidas küsimuste ja märksõnade abil ära tunda käitumiskalduvust ja vastavalt sellele üles ehitada arengu- või 1:1 vestlust?
    • Kellelt on keeruline midagi saada ja kes ei oska „ei“ öelda – annab lubadusi
    • Erinev suhe tegemata tööde nimekirjaga ehk „to-do-listiga“
    • Kes eelistab töötada iseseisvalt, kellele on vajalik aruandekohustus
    • Kellega on mul endal enim probleeme? Kuidas suhelda tulemuslikumalt?

Juhi kohtumised töötajaga – 2. päev

  • Arenguvestlus kui juhi tulevikku suunatud tööriist. Mis meid takistab?
    • Arenguvestlus vs palgavestlus. Arenguvestluse tsükli visualiseerimine
    • Eesmärgistamine. Mis peaks olema vestluse tulemus? Kuidas seda talletada, kasutada? Kuidas eesmärke jälgida, fookust hoida
    • 1:1 vestluse mõte ja kasu
    • Miks me peaksime neid vestlusi tegema, kui me koguaeg räägime omavahel?
    • Eesmärkide seadmine. Kuidas seada kvalitatiivseid eesmärke? QKR süsteem
    • Mängime läbi mõned lood elust, kus töötajal on vestlusele tulles oma agenda. Alguse katastroofide, kaitsekäitumise teadlik vältimine – fraasid ja võtted vestluse „ruumi“ loomiseks ja hoidmiseks
    • Juhi 20:80. Mis on see 20% juhi tegevustest, mis toob 80% tulemusi? 
    • Peamised komistuskivid vestlustel
  • Coachiv juhtimine. Mudelid, kus lahendust leidmine ja vastutus jääb töötaja kanda
    • T-GROW mudel arenguvestlustel ja 1:1 vestlustel
    • 3-stes gruppides rollimängu harjutus
    • Kogeme isiklikult, kuidas GROW töötab – oma eesmärkide poole liikumine
    • Kuidas mitte võtta probleemi enda kanda, hakata õpetama või oma lugu rääkima – kuidas jätta vastutus töötaja õlgadele?
    • Uued generatsioonis, kellega on juba koolis ja lasteaias tehtud arenguvestlusi ja 1:1 vestlusi. Nende ootused juhtimisele
    • Kasulikud küsimused, et aidata edasi ennast ja oma inimesi
  • Tagasiside ja edasiside. TALK mudel
    • Juhi töö on ka oma inimeste töö tagasisidestamine
    • Rollimängu harjutus
    • TALK mudel tagasisidestamisel
    • Tagasiside mõte kui edasiside. Ümbersuunamine ja fookuse hoidmine
    • Emotsioonide aktsepteerimine ja „nägude säilitamine“
    • Miks „hamburgeri“ tüüpi või konstruktiivne tagasiside ei tööta?
  • Juhi sõnumid. Juhi enesekehtestamine. „Ei“ ütlemine
    • Enesekehtestamine, sh enda nimel rääkimine ehk mina-sõnumid
    • Umbisikulise kõneviisi rohkus meie kultuurikontekstis
    • Enesekehtestamise harjutus
    • Juhi „hea inimese sündroom“ ehk süütunne „ei“ ütlemisel. Kogeme harjutuses, missugune „ei“ jääb pidama, ei ole kaubeldav. Kuidas juhtida kontakti edasi, et jõuda lahenduseni

Juhi kommunikatsioon eestvedamises – 3. päev

  • Loomulikud tõkked kommunikatsioonis
    • Näeme, et juhindume oma esimestes reaktsioonides teatud mustritest ja impulssidest
    • Müra ja barjäärid kommunikatsioonis. Kuidas saavutada tegelik kontakt
    • Eeldamine kui vigade allikas
    • Meie sotsiaal-bioloogiline pagas vs professionaalne kommunikatsioon
    • Esimese reaktsiooniga arvestamine kommunikatsioonis
    • Mõned võtted kaitsereaktsioonide ennetamiseks
    • Enda „päästikute“ ja impulsside kontrollimine kommunikatsioonis
  • Juhtide juhtimine. Mitme-suunaline suhtlus teiste üksustega
    • Väärtusahela käivitamine. Delegeerimine. Kogeme, kui erinevalt on võimalik korraldust/eesmärki/prioriteete tõlgendada. Kogeme, kui vähe suudab teine pool vastu võtta. Selektiivne kuulmine, erinev terminoloogia mõistmine, eesmärgi mittemõistmine
    • Näeme, et osa infost jääb paratamatult „filtrisse kinni“, et osad ägavad info ülekülluse all ja osad kaotavad motivatsiooni, kuna „infot ei tule“
    • Kas püüdsid juhina koguda täieliku info endale ja „peenestada“ korraldusteks või jagasid allapoole eesmärgi?
    • Meie kommunikatsiooni stiil ja selle tegelik mõju
    • Kommunikatsioon vs „info on ju olemas“ suhtumine
    • Juhi kommunikatsiooni läbi tegevuste ahela käivitamine ja käigus hoidmine kliendi rahuloluni. Kliendi hoidmine lähedal
    • Kuidas hoida vastutus vigade eest seal, kus vead tekivad? Kokkulepete tegemine. Vajadusel „ei“ ütlemine
    • Kui kiiresti toimub demotivatsioon ja isegi vastandumine
    • Missugune kommunikatsioon jõustab/takistab? Mis meid demotiveerib?
    • Kelle töö on kõige raskem? Kõige kergem? Rolliootused kommunikatsioonis ja tegelikkus.
  • Minu sõnum ja teise poole tõlgendus
    • 5 peamist kommunikatsioonireeglit
    • Hea sõnumi koostamise põhimõte
    • 20:80 ehk mida peame kordama ja kui palju peaks kordama
    • Visuaalse info võim
  • Ühise eesmärgi nimel
    • Erinevad üksused, ühine eesmärk. Simuleerime koostööd organisatsioonis
    • Kas oskame kasutada meeskondlikku tarkust ja motivatsiooni?
    • Rollijaotus. Teiste töö mõistmine. Üksuste vaheline koostöö. Väärtusahel
    • Missugused töövormid on kinnistunud, mis töötab hästi?
    • Väärtuste, eesmärgi ja missiooni esil hoidmine?
    • Kooskõlastamine ja tagasisidestamine – kuidas meil läheb?
    • Pidev kohandamine ja parendamine – muutustega kooskõlastamine
  • Kommunikatsioon tunnustamises
    • Miks on tunnustamist keeruline sõnastada?
    • 4-5 reeglit, mida tunnustamisel silmas pidada

Õpiväljundid, mille osaleja saavutab:

  • Mõistab juhi rolli ja selle mõju meeskonnale. Tunneb peamisi rolliootusi ja oskab eristada olulisi tegevusi ajaraiskajatest. Oskab teadlikult vältida rollikonflikte ja tasakaalustada eri juhtimisülesandeid.
  • Oskab luua ja hoida usalduslikku koostöökultuuri. Oskab luua ja rakendada meeskonna töökokkuleppeid, mis toetavad tulemuslikkust.
  • Mõistab motivatsiooni ja muutuste juhtimise põhimõtteid. Oskab rakendada praktilisi meetodeid töötajate motiveerimiseks. Oskab juhtida muutuste protsessi ja toetada meeskonda kohanemisel.
  • Oskab kohandada juhtimisstiili vastavalt meeskonnaliikmete käitumiskalduvustele. Oskab pidada efektiivseid 1:1 vestlusi ja lahendada keerulisi juhtimisolukordi.
  • Oskab pidada tulemuslikke arenguvestlusi. Tunneb arenguvestluste ülesehitust ja oskab seada ning jälgida eesmärke. Oskab kasutada T-GROW mudelit ja jätta vastutus töötaja kanda.
  • Valdab tagasiside andmise ja vastuvõtmise oskusi. Oskab ära tunda ja ennetada kaitsekäitumist tagasiside andmisel.
  • Oskab ennast kehtestada ja efektiivselt suhelda. Oskab vajadusel selgelt „ei“ öelda. Mõistab, kuidas eripärad ja emotsioonid mõjutavad suhtlust.
  • Oskab juhtida mitme suunalist kommunikatsiooni organisatsioonis. Mõistab delegeerimise ja infovahetuse põhimõtteid erinevate üksuste vahel. Oskab edastada selgeid ja eesmärgistatud sõnumeid.
  • Mõistab tunnustamise tähtsust ja oskab seda efektiivselt kasutada.
Scroll to Top